Wyświetlanie wszystkich wyników: 24

Karbonowe koła triathlonowe

Koła triathlonowe to jedna z najważniejszych kategorii sprzętu dla triathlonisty. Dobór odpowiedniego sprzętu jest kluczowy dla osiągnięcia jak najlepszych wyników przy jeździe na czas, konkurencjach torowych i triathlonach.

-31%
3399 zł (€ 751.18)
-31%
3199 zł (€ 706.98)
7754 zł (€ 1713.63)
3398 zł (€ 750.96)
5555 zł (€ 1227.66)
-30%
3299 zł (€ 729.08)
-24%
3340 zł (€ 738.14)
4190 zł (€ 925.99)
4133 zł (€ 913.39)
4715 zł (€ 1042.02)
5234 zł (€ 1156.71)
-27%
2999 zł (€ 662.78)
4610 zł (€ 1018.81)
6494 zł (€ 1435.17)
-23%
2990 zł (€ 660.79)
3987 zł (€ 881.13)
3906 zł (€ 863.23)
4059 zł (€ 897.04)
4520 zł (€ 998.92)

Najbardziej istotnymi parametrami, na które należy zwrócić uwagę przy doborze kół są waga, aerodynamika oraz opór toczenia. Charakterystyczne w rowerach triathlonowych jest to, że koło przednie i tylne mogą różnić się od siebie średnicą i profilem obręczy oraz typem - tylne to często pełny karbonowy dysk czasowy. W naszej ofercie znajdziecie jedno i drugie. 

Koła triathlonowe No-limited dadzą ci możliwość stworzenia zestawu, który w połączeniu z twoją świetną kondycją (no to akurat leży po twojej stronie), na bank zapewni ci miejsce na podium - nawet jeśli ścigasz się jedynie sam ze sobą.

Koła triathlonowe carbon - rozmiar i waga

W przeciwieństwie do kół szosowych, koła triathlonowe charakteryzują się wyższym stożkiem. Skąd ta różnica? Wynika ona oczywiście z przeznaczenia roweru i terenu, po którym jeździ kolarz. Triathlon i zawody czasowe to zwykle długie dystanse po płaskiej, utwardzonej trasie i z niewielkim przewyższeniem. 

Ważna jest więc sztywność obręczy, która zapewnia kolarzowi większy komfort jazdy, dzięki mniej odczuwalnym nierównościom oraz aerodynamika, zwiększająca znacząco osiągniecie i utrzymanie wysokiej prędkości. Na te parametry wpływa właśnie wysokość obręczy. W naszych modelach wysokość przodu dochodzi do 80 mm, a tyłu aż do 100 mm. Dla porównania w szosówkach jest to od 40-65 mm. 

Ważny jest oczywiście także materiał, z którego wykonany jest dany model, tak by wysoki stożek nie oznaczał wysokiej wagi. W tym przypadku włókna karbonowe to jedynie słuszny wybór. W No-limited znajdziecie najlżejsze koła triathlonowe o wadze minimalnej 1140 g.

Aerodynamika i opór toczenia kół triathlonowych

Wspomniany wysoki stożek to nie jedyny czynnik wpływający na aerodynamikę kół triathlonowych. Jeśli poważnie myślimy o jeździe na czas to warto zwrócić uwagę na wymianę tylnej obręczy na disc. Takie rozwiązanie może dać nam funkcjonalność tzw. koła zamachowego czyli przy osiągnięciu upragnionej prędkości zmniejszyć czas jej wytracania. Słownie będziesz “przecinać” powietrze.

Z przodu proponujemy także innowacyjne rozwiązanie tzw. śmigła, czyli w pełni karbonowego modelu z 3 lub 5 szprychami. Jest to ultra lekkie rozwiązanie, w którym zastosowaliśmy włókna węglowe typu UD toray 1000, plus wypełnienie pustych przestrzeni wkładką PMI, które dodatkowo zapewnia bardzo dużą sztywność całej konstrukcji w stosunku do opcji standardowych o 20%. 

Nasz najnowszy model o wysokości 55 mm wykonaliśmy z karbonu toray t1000, a jeszcze lepszą aerodynamikę zapewnia mu profilowanie obręczy typu wide, czyli w kształcie kropli wody. 

Wybierając kółka do triathlonu nie możemy zapomnieć także o oporze toczenia. To proste - im mniejszy, tym szybsze przyspieszenie i lepsze wyniki. Jednym z rozwiązań, które się do tego przyczyniają są ceramiczne łożyska w piastach. W ofercie piast No-limited znajdziecie wiele opcji z zastosowaniem tej technologii. W modelach kół do jazdy na czas jej wykorzystanie jest bardzo korzystne. 

Karbonowe koła triathlonowe - pod oponę czy pod szytkę?

Selekcja między kołami do triathlonu z oponą, a tymi z szytką zależy od kilku czynników, takich jak preferencje, styl jazdy, warunki pogodowe, a także typ trasy, na której będziesz jeździć. Zarówno jedne, jak i drugie mają swoje wady i zalety, dlatego warto dokładnie przemyśleć, którą opcję wybrać. We wszystkich modelach tej kategorii dostępne są oba rozwiązania.

Opony cieszą się popularnością na rynku, także wśród triathlonistów, ponieważ są bardziej wszechstronne i wygodniejsze w użyciu. Zapewniają większą kontrolę nad rowerem, zwłaszcza w zakrętach, i lepiej radzą sobie w różnych warunkach pogodowych, w tym na mokrej nawierzchni. 

Jednak nie wszystko złoto, co się świeci - one również mają wady, jak np. wyższy opór toczenia. Oznacza to, że trzeba ciężej pracować, aby osiągnąć wysokie prędkości. Ponadto są cięższe od szytek, co może wpłynąć na osiągi, zwłaszcza na podjazdach. 

Opcje z szytką są zazwyczaj lżejsze i bardziej aerodynamiczne, co oznacza, że osiągniesz wyższe prędkości kosztem mniejszego wysiłku. Ponadto, szytki są bardziej trwałe i odporne na przebicia i przecieranie, co jest ważne w triathlonie, gdzie liczy się każda sekunda. Dodatkowo ich budowa zapewnia niskie tarcie toczne, co oczywiście przekłada się na szybszą jazdę.

W przypadku niektórych dostępnych u nas modeli do tri albo na szosę z przeznaczeniem do sprintu, możemy dodatkowo dostosować je do systemu bezdętkowego, który jest jeszcze lżejszy i bardziej wytrzymały, co wiąże się jednocześnie z lepszymi wynikami, ale także wyższą ceną. Jak to mówią - time is money.

Dostosowanie kół triathlonowych pod hamulce

Wiemy, że twój cel to osiągnięcie zabójczej prędkości, ale niezbędne jest także, by z tej prędkości, bezpiecznie się zatrzymać - dbamy więc o dostosowanie kół pod hamulce. W rowerach TT stosowane są 2 ich rodzaje - klasyczne hamulce w systemie v-brake lub hamulce tarczowe.

Chociaż w przypadku modeli do gravelu oczywistym wyborem jest tarcza, tak przy szosie i rowerach czasowych szala przechyla się w drugą stronę. Dlaczego? W trudnych warunkach pogodowych oraz zmiennym terenie tarcze dużo trudniej zachlapać czy zamoczyć. Dla pasjonatów graveli są więc idealne do jazdy na wymagających trasach rowerowych. 

W przypadku kolarstwa TT, gdzie jazda odbywa się po płaskim i utwardzonym terenie, zwykle szosie, najważniejsza jest dobra aerodynamika i niskie opory toczenia. Tutaj zdecydowanie przoduje wersja szczękowa. 

W przeciwieństwie do tarcz ten rodzaj hamulca zależny jest od obręczy. By zwiększyć efektywność hamowania, często pokrywa się rant bazaltem, ale nam udało się wykorzystać jeszcze bardziej innowacyjne rozwiązanie. W No-limited stosujemy technologię produkcji Hight TG, dzięki której obręcze wytrzymują jeszcze wyższe temperatury, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo.

Mimo wspomnianej wyższości hamulców typu V-break, opcja tarczowa, także w wersji center lock jest dostępna w części modeli wyścigowych. 

Oferta kół triathlonowych No-Limited

Podsumowując, przy wyborze kół triathlonowych należy zwrócić uwagę na sporo czynników. Wszystkie ich cechy są istotne dla wyników na trasie. Jak skomponować zestaw optymalny dla ciebie? Jeśli wciąż masz wątpliwości, z przyjemnością pomożemy ci znaleźć twoje "perfect wheels” na naszej stronie.

Nie ścigasz się w zawodach? Opcja TT jest doskonała także dla fanów wysokich prędkości, którzy nie mają w planach stawania na podium.

Odwiedź sklep internetowy No limited. Poza modelami do rowerów czasowych posiadamy szeroką ofertę wysokiej klasy kół karbonowych gravel, mtb i szosa. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Od 12 lat istnienia firmy, stawiamy na najwyższą jakość, by pozwalać kolarzom na rozwój swoich możliwości bez sprzętowych ograniczeń. Wybierz swoje nowe koła do szybkiej jazdy od wiodącego producenta na Polskim rynku!

Masz pytania? Zostaw numer. Oddzwonimy